Luleå Stars, 2012-2013

fredag 12 november 2010

Abstinensbesvär

November månad är en månad som mitt civila jobb kräver otroligt mycket av mig. Denna vecka har jag faktiskt inte träffat mitt lag en enda träning och då mår jag inte riktigt bra och känner att jag börjar få lite abstinensbesvär! Istället har min vecka kretsat kring verksamhetsplaneringar men faktiskt också kring mitt ledarskap och många intressanta möten.

Så här var det..

För någon månad sedan fick jag en inbjudan till en "nätverksträff för kvinnor i landslagsledning" Innehållet lockade mig och det var ett lätt beslut att anmäla mig till dessa två dagar.

Första dagen höll vi till på GIH och fick träffa idrottspsykologen Anne Marte Pensgaard från Norge som höll en mycket intressant föreläsning för oss. På eftermiddagen åkte vi ut till Hälsans ö och inkvarterade oss på Bosön. Efter en god middag var det dags för oss att prova på "Zumba", en dansinspirerad träningsform med medryckande rytmer. Gissa hur mycket skratt, glädje och positiv energi vi fick fram den timmen.

Dag två var det dags att ta en "Time Out". Dagen handlade om träning, reflektion och dialog kring vårt personliga ledarskap. Inom idrotten tar vi en time out när inte spelet funkar som det ska eller när vi behöver fylla på med energi. Dagen blev en möjlighet att peppa oss själva, bryta mönster samt bestämma oss för en ny taktik i spelet.  En av huvudrubrikerna under dagen: Starka ledare är mångsidiga och utvecklar ständigt sitt personliga ledarskap inom områden som leder människor mot mål och vision. Vad och hur kan vi träna oss själva som ledare?

Givande dagar. Väldigt trevligt att få träffa så många duktiga och inspirerande tjejer/kvinnor från olika idrotter.

Trött som tusan men ändå med massor av energi påbörjade jag min resa hem mot Luleå. Tur att sista passet handlade om "att välja tillstånd" Flyget som skulle gå 21.15 gick istället 00.15..men genom att "acceptera inåt och fokusera utåt", positivt tänkade och en mycket bra bok så märkte jag knappt förseningarna :)

Utvecklande och inspirerande dagar! Jag tar med mig massa nyttiga saker hem, några som jag ska testa på tjejerna på nästa lagmöte.

Carnis (Rikard Carnerud) har hållt ställningarna hemma tillsammans med laget och det känns ju tryggt!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar